کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316363 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی استفاده از گوشی خراب شده از طریق کامپیوتر

آیا تا به حال اتفاق افتاده که یک گوشی لمسی دیگر کار نکند و نتوانید اطلاعات خود را در آن مشاهده نمایید؟ در چنین شرایطی نباید پیش از بازیابی اطلاعات، گوشی را دور بیندازید. با سافت گذر همراه باشید تا چگونگی استفاده از یک گوشی خراب را آموزش ببینید.

فایل پشتیبان بکاپ اندروید گوشی رایانه کامپیوتر رایانه

پیشگیری بهتر از درمان است

همه گوشی‌های هوشمند دارای داده‌های بسیار حساسی هستند که باید از آنها حفاظت کنیم. آسانترین روش برای حفاظت از این داده‌ها آن است که پیش از خراب شدن گوشی، از اطلاعات فایل پشتیبان بگیرید. برای این کار راهکارهای زیادی وجود دارد که بهترین روش، ذخیره‌سازی اطلاعات در حافظه‌های ابری می‌باشد. با این روش قادر خواهید بود هر زمان که می‌خواهید، به داده‌های خود دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه نرم‌افزارهای بکاپ‌گیری متعددی نیز در گوگل پلی استور وجود دارد که با استفاده از آنها هم می‌توان از اطلاعات فایل پشتیبان تهیه کرد.

فایل پشتیبان بکاپ اندروید گوشی رایانه کامپیوتر رایانه

حالا اگر گوشی به گونه‌ای خراب شده بود که امکان مشاهده صفحه نمایش آن وجود ندارد، باید به راهنمایی‌های رایانه اطمینان نمایید. پیش از شروع باید از فعال بودن USB Debugging مطمئن باشید تا خیالتان از وصل شدن گوشی به رایانه راحت شود.

تهیه فایل پشتیبان از فایل‌های صوتی و تصاویر یک کار بسیار ساده است. ابتدا باید گوشی را به رایانه متصل کنید و USB Debugging را فعال کرده و با فلش ماوس به فایل‌های ذخیره شده در گوشی دسترسی داشته باشید. برای مثال با رفتن به پوشه واتس‌اپ، شما می‌توانید همه تصاویر دانلود شده را مشاهده نمایید.

حالا ممکن است این اتفاق رخ دهد که اگرچه رایانه گوشی را شناخته، ولی نمی‌توانید فایل‌های خود را مشاهده کنید. برای این کار نیز راه‌حل وجود دارد.

غیرفعال بودن USB Debugging و یا شناخته نشدن گوشی توسط رایانه

صفحه نمایش گوشی کار نمی‌کند، حالت USB Debugging نیز فعال نیست و یا رایانه گوشی را نمی‌شناسد، اینها معمولاً مشکلاتی هستند که هنگام خراب شدن به وجود می‌آیند و به همین دلیل می‌خواهید از داده‌های خود بکاپ بگیرید.

فایل پشتیبان بکاپ اندروید گوشی رایانه کامپیوتر رایانه

آن دسته از افرادی که گوشی سامسونگ دارند، باید بدانند که در سایت رسمی این شرکت، گزینه‌ای برای پیدا کردن گوشی (Find My Mobile) و باز کردن قفل آن (Unlock My Screen) وجود دارد. با استفاده از این گزینه، رایانه گوشی شما را خواهد شناخت که در ادامه می‌توانید با بکارگیری برنامه Kies، نسبت به انتقال داده‌های خود اقدام کنید.

حالا اگر گوشی ساخته شده توسط شرکت دیگری دارید، باید از حالت Recovery یا Fastboot استفاده نمایید که نیازی به فعال بودن USB Debugging ندارد. در ادامه شما باید با به کارگیری Fastboot فرآیند Custom Recovery را آغاز نمایید و با دستورات مختلف، نسبت به استخراج فایلهای خود اقدام کنید.

البته این راه‌حل ساده‌ای نیست و باید کمی تخصصی‌تر با سیستم عامل اندروید کار کنید که اگر با موفقیت این ویژگی را به کار بردید، مشکلات موجود حل و از داده‌های شما فایل بکاپ تهیه خواهد شد.

چگونگی تهیه فایل پشتیبان از گوشی که صفحه نمایش آن شکسته ولی هنوز می‌توان محتوای آن را دید

اگر گوشی دارید که صفحه لمس آن خراب شده ولی خودِ صفحه نمایش سالم است و شما می‌توانید محتوی آن را ببینید، از یک کابل OTG USB و ماوس وصل شده به گوشی استفاده نمایید. برای چگونگی انجام این کار به لینک زیر مراجعه نمایید.


پس از اینکه ماوس را به گوشی وصل کردید، می‌توانید قفل آن را باز کنید.

حالا که قفل گوشی باز شده، آن را به رایانه وصل و فایل‌های مد نظر برای پشتیبان‌گیری را انتخاب کرده و از آنها بکاپ بگیرید.

چگونه در صورت شکسته بودن صفحه نمایش، قفل گوشی را باز کنیم؟

اگر با این مرحله مواجه شدید نیز راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. البته باید مد نظر داشت که این راهکارها قطعاً موقتی هستند و برای استفاده از گوشی باید نمایشگر آن را تعمیر نمایید.

ساده‌ترین راهکار، باز هم استفاده از رایانه است. به وب‌سایت Android Device Manager بروید و با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. اگر GPS در گوشی شما فعال بود، وب‌سایت اشاره شده می‌تواند آن را شناسایی نماید. در بیشتر موارد، گوشی با حساب کاربری گوگل جفت شده است ولی همیشه می‌توانید دستگاه خود را با جیمیل تطبیق دهید. روی گزینه قفل کردن کلیک (Lock) کنید و بازگشایی قفل (Unlock) را انتخاب نمایید. حتی با یک صفحه نمایش شکسته نیز شما می‌توانید به داده‌های دستگاه خود دسترسی داشته باشید. پس از اینکه گوشی را به رایانه متصل کردید، کامپیوتر آن را خواهد شناخت که در این صورت امکان تهیه فایل پشتیبان نیز وجود خواهد داشت.

چگونگی تهیه فایل پشتیبان در صورت خاموش بودن صفحه نمایش

اگر نمی‌توانید محتوای صفحه نمایش گوشی خود را ببینید، به برنامه VNC نیاز دارید. البته نرم‌افزارهای متعدد دیگری وجود دارد ولی این گزینه هم رایگان است و هم امن. این نوع نرم‌افزارها رابط کاربری اندروید را در رایانه به نمایش درخواهند آورد تا از درون لپ‌تاپ یا کامپیوتر اقدام به کنترل دستگاه نمایید.

برای استفاده از برنامه مذکور، باید آن را هم برای رایانه دانلود کنید و هم برای گوشی. این یکی دیگر از همان پیشگیری‌های پیش از درمان است که باید انجام شود. اگر به ابزارهای قدرتمندتر با گزینه‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید نرم‌افزارهای دیگر را دانلود نمایید.

تهیه فایل پشتیبان با استفاده از AirDroid

AirDroid برنامه‌ای است که گوشی را به رایانه متصل می‌کند. شما می‌توانید هم از آن در رابط کاربری مبتنی بر وب استفاده کنید و هم از طریق نرم‌افزار نصب شده در رایانه. فقط باید آن را روی گوشی و رایانه نصب شده داشته باشید.

با استفاده از یک حساب کاربری، باید به هر دو دستگاه (رایانه و گوشی) متصل شوید. در نسخه موبایلی اپلیکیشن، گزینه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید فایل‌های خود را انتقال دهید و یا اپلیکیشن‌های دیگر را لغو نصب کنید. گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند ولی آن چیزی که مدنظر ماست، بکاپ (Backup) می‌باشد.

فایل پشتیبان بکاپ اندروید گوشی رایانه کامپیوتر رایانه

از وارد کردن جزئیات یکسان وارد شدن به گوشی و ذخیره آنها اطمینان حاصل کنید. شما همچنین می‌توانید وارد نرم‌افزار شوید و در منوی سمت چپ نام گوشی را وارد نمایید و از تب‌های موجود در بالا، گزینه Backup را بزنید. با این کار، داده‌ها در رایانه شما ذخیره خواهند شد.

تهیه فایل پشتیبان با استفاده از Vysor

Vysor هم به شما اجازه می‌دهد که از طریق رایانه، از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. امکان استفاده از این برنامه با یک افزونه در مرورگر کروم نیز وجود دارد. ضمن اینکه نسخه ویندوز، مک و لینوکس آن نیز در دسترس است. پس از نصب، با یک کابل USB، گوشی به رایانه متصل خواهد شد.

شما می‌توانید از گزینه‌های اولیه Vysor در نسخه رایگان آن استفاده کنید. برای مثال، گوشی را به رایانه متصل نمایید تا اسکرین شات بگیرید. اما با نسخه پولی نرم‌افزار، کیفیت تصویر بهتر می‌شود و می‌توانید صفحه نمایش را به صورت تمام صفحه ببینید. ضمن اینکه امکان انتقال فایل‌ها از طریق کشیدن و رها کردن و بدون نیاز به کابل نیز فراهم می‌شود.

نصب نرم‌افزار بسیار ساده است ولی امکان دارد سرعت آن پایین باشد و در نسخه رایگان، کیفیت تصویر خوب نباشد.

با این وجود، AirDroid بهترین راهکار برای کنترل کردن گوشی از طریق رایانه است زیرا امکانات بیشتری دارد. شاید بتوان TeamViewer را نیز به لیست نرم‌افزارهای این‌چنینی اضافه کرد ولی متأسفانه این نرم‌افزار با بسیاری از گوشی‌های اندرویدی کار نمی‌کند.

اگر هنوز به داده‌های خود دسترسی ندارید . . .

دیگر تنها راهکار باقی مانده این است که گوشی را به تعمیرگاه ببرید و آن را درست کنید. اگرچه ممکن است هزینه بیشتری بپردازید ولی در عوض هم داده‌های خود را خواهید داشت و هم گوشی تعمیر شده است.

از دادن گوشی به تعمیرگاه‌های معتبر اطمینان حاصل کنید زیرا پس از درست شدن دستگاه، امکان به سرقت رفتن اطلاعات شما وجود دارد بنابراین با رفتن به فروشگاه معتبر ممکن است پول بیشتری بپردازید ولی از امنیت داده‌ها مطمئن خواهید بود.

اگر شما هم راهکار دیگری برای بازیابی اطلاعات در گوشی که صفحه نمایش آن نمی‌کند دارید، نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42801 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/26 تعداد مشاهده: 16862
سافت گذر
نظرات بینندگان

Yaser 1398/11/14 14:31
سلام و عرض ادب ، ببخشید مزاحم میشم ، گوشی من مدل galaxy A70 است و صفحه نمایش بر اثر ضربه سوخته است و من نیاز به انتقال اطلاعات گوشی ، از گوشی به کامپیوتر دارم اما حالت انتقال اطلاعت از طریق یو اس بی ( قابلیت USB debugging ) در گوشی غیر فعال میباشد . آیا راه حلی برای فعال کردن این گذینه وجود دارد؟